Umieszczenie w pasie drogowym urządzeń
infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządcy drogi
Wymagane dokumenty:
· wniosek o umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządcy drogi - do pobrania poniżej
· Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
· Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
· Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
· Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę urządzenia umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej,
· Jeżeli osoba składająca wniosek jest pełnomocnikiem to należy załączyć pełnomocnictwo wraz z opłatą 17,00 zł za dołączone pełnomocnictwo.
Miejsce złożenia dokumentów:
BOI, Pokój Nr 7 czynny od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 14 dni po otrzymaniu wniosku o umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządcy drogi zostanie wystawiona decyzja.
Opłaty roczne za umieszczenie urządzenia zawarte w decyzji należy uiszczać na konto Urzędu Gminy i Miasta w Rychwale płatne w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji oraz płatne do 15 stycznia każdego roku, z góry za cały rok (przy zapłacie proszę podać nr decyzji):Nr BS Konin o/Rychwał 04 8530 0000 0800 0130 2000 0002
W przypadku nie uiszczenia opłaty w określonym wyżej terminie naliczone zostaną ustawowe odsetki za zwłokę ( Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 429 z późn. zm.).
Od decyzji nie pobiera się opłaty skarbowej na podstawie załącznika ( Dz. U. z 2006, Nr 225, poz. 1635)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się na stanowisku, UM/G w Rychwale w godzinach pracy Urzędu ).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna
1. Art. 40 ust. 1,2 i 11 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2018 poz. 2068 z późn. zm.),
2. Art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
3. Uchwała nr XIV/103/19 Rady Miejskiej w Rychwale z dnia 11.12.2019 roku w sprawie wysokości opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego i stawki opłaty rocznej za 1m2 umieszczenia urządzeń w pasie drogowym (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego, poz. 10845 z 14.12.2019 roku),